'Urban reason' Indian ink
페이지 정보
본문
'Urban reason' Indian ink
- Easiness of Foggy mist ... Stroll..
- Park, Seong Sik
The artist could reach the true modern stage of art, after when he represents free journal expression which includes synesthetic act as well as human emotion, I think. What is required most to modern artists is free expression of their own unique spiritual world, through a variety of life experiences and endless endeavor. The artists realize this, trying to embody the essence and spirit of things through the image, and all the objects are constantly being created, destroyed, and recreated in their imagery, experience, and imagination. Foggy mist in the work is a metaphorical object which implies various life emotions such as lyrical expression, human desires and hopes, and it also takes my various perspectives such as recalling the past, the passage of time, and changes in space. The operation of foggy mist expresses the actual scene, representing the street of distance rather than figurative meaning, and revealing the stage of art which is the aesthetic perception as a private space, with spaciousness representation. Pursuing the stage of art by using foggy mist overcomes the limitations that the art type has and creates infinite and lively arts. Foggy mist is a space where the imagination of appreciators can be stimulated and at the same time it is a space where a structural element of taking and abandonment is hidden. Too much abandonment weakens the theme by eliminating things that can be seen in the picture, while too much taking limits the imagination by taking up too much space of explanation. Therefore, I tried to improve the density of free expression of foggy mist in a fixed form, and this is the expression of the stage of art, which represents the beauty of the margin, the mutual understanding of oriental spirit world, as well as the expansion of the urban reason. The feature of the world where the artist reasons and experiences is revealed as his own type and color, and it becomes a way through which the universe communes with the nature, opening a door to the infinite spiritual world. Mental reason is specified through an object. It is warm, soft, pure and lyrical. It expresses sorrow and joy, groping many untold stories of human reason, which are bloomed inner side of human. In this process of mental reason, foggy mist is expressed with a contemplative feeling and a calm, deep feeling. The artist reconstructs and expresses the processes in matching the fragments of feeling from the part of environment and the part of lives, with the object. I became to work, focusing on expressing lyrical things to be read and preparing a way of communicating carefully, by examining the inner side world of the object through which I reveal my subjectivity, rather than merely wrapping it beautifully. Shapes that are neither beautiful scenery nor have the burst of colors, seem to have nothing to do with aesthetic value, there absorbed the solitude of human lives and anguish of the pain, and there implied various meanings as if they watched for the paradox of contemporary era where chaos and order coexist. The city looks cool, but at the same time, has a warm atmosphere. It can be called as the works which have definite intention of being untied concisely as a figurative language here. So to speak, I am trying to show you our ideal features through modern techniques. The city is familiar but strange, and sometimes there could be hesitation and embarrassment in a chaos of reason that is visible but invisible simultaneously. The exhibition is a very cross-sectional space in our daily lives, but it is always with us closely through win-win. Or it can be interpreted that there lies metaphorical feeling as in traditional landscape from which we feel familiarity.
- 박성식
예술가는 공감각적 행위뿐만 아니라 인간의 감정을 포함한 자유로운 저널 표현을 대표할 때 진정한 현대 예술의 무대에 오를 수 있다고 생각합니다. 현대 예술가에게 가장 요구되는 것은 다양한 삶의 경험과 끝없는 노력을 통해 자신만의 독특한 영적 세계를 자유롭게 표현하는 것입니다. 예술가들은 이를 깨닫고 이미지를 통해 사물의 본질과 정신을 구현하려고 노력하며, 모든 사물은 이미지, 경험, 상상 속에서 끊임없이 생성되고 파괴되고 재창조되고 있습니다. 작품 속 안개 안개는 서정적 표현, 인간의 욕망과 희망 등 다양한 삶의 감정을 내포하는 은유적 대상으로 과거 회상, 시간의 흐름, 공간의 변화 등 저의 다양한 관점을 담고 있습니다. 안개 안개 안개의 작동은 비유적 의미가 아닌 거리의 거리를 표현하고, 사적 공간으로서의 미적 인식인 예술의 무대를 넓힘으로 드러냅니다. 안개 안개 안개를 활용해 예술의 무대를 추구하면 예술 유형이 가진 한계를 극복하고 무한하고 생동감 넘치는 예술을 만들어냅니다. 안개 안개는 감상자의 상상력을 자극할 수 있는 공간인 동시에 취하고 포기하는 구조적 요소가 숨겨져 있는 공간입니다. 너무 많은 포기는 그림에서 볼 수 있는 것들을 제거하여 주제를 약화시키는 반면, 너무 많은 포기는 설명의 공간을 너무 많이 차지하여 상상력을 제한합니다. 따라서 안개 안개의 자유로운 표현 밀도를 고정된 형태로 개선하려고 노력했는데, 이것이 여백의 아름다움, 동양 정신 세계에 대한 상호 이해, 도시 이성의 확장을 나타내는 예술 무대의 표현입니다. 예술가가 이성과 경험을 하는 세계의 특징은 자신의 유형과 색으로 드러나며, 우주가 자연과 소통하는 방식이 되어 무한한 영적 세계로 가는 문을 여는 것입니다. 정신적 이성은 사물을 통해 구체화 됩니다. 따뜻하고 부드러우며 순수하고 서정적입니다. 인간의 내면에 피어난 인간 이성에 대한 수많은 미담을 더듬으며 슬픔과 기쁨을 표현합니다. 이 정신적 이성의 과정에서 안개는 사색적인 느낌과 차분하고 깊은 느낌으로 표현됩니다. 예술가는 환경의 일부와 삶의 일부에서 느껴지는 감정의 조각을 사물과 일치시키는 과정을 재구성하고 표현합니다. 단순히 아름답게 감싸는 것이 아니라 사물의 내면세계를 살펴봄으로써 읽을거리를 표현하고 신중하게 소통하는 방식을 준비하는 데 집중하게 되었습니다. 아름다운 풍경도 아니고 색이 터지지도 않은 도형은 미적 가치와 무관해 보이며, 인간 삶의 고독과 인간 삶의 고독을 흡수했습니다.